miércoles, 22 de abril de 2020

GAUR APIRILAK 23... LIBURUAREN EGUNA!!!

Guri hainbeste gustatzen zaizkigun ipuinen eguna bada, ospatu beharko dugu, ezta?
Si hoy es el día de los cuentos que tanto nos gustan, tendremos que celebrarlo, ¿Verdad?
Ezagutzen al duzue kopetan begi bakarra duen erraldoi honen izena? Eta bere istorioa? Goazen ba ezagutzera nor den, non bizi den eta nolakoa den...
¿Conocéis al gigante que aparece en el dibujo de arriba? ¿Y su historia? Pues a continuación vamos a conocer quién es, dónde vive y cómo es él...

Orain bai? Adi egon al zarete? Ea ba: / ¿Ahora sí? ¿Habéis estado atentos/as? Si es así:
  • Nor sartzen da Tartaloren kobazuloan? Zein lanbide du? Zein da bere eginbeharra? 
  • ¿Quién entra en la cueva de Tártalo? ¿Cuál es su profesión? ¿Qué hace en su día a día?
  • Zer egin nahi dio Tartalok mutilari? Zertarako jarri dio eraztuna? 
  • Qué le quiere hacer Tártalo al chico? ¿Para qué le ha puesto un anillo?
  • Lortu al du mutilak kobazulotik ihes egitea? Nola? 
  • ¿Ha conseguido en chico escapar de la cueva?¿Cómo?
  • Zer egin du eraztunarekin mutilak? Zertarako? 
  • ¿Qúe ha hecho el chico con el anillo? ¿Para qué?
  • Nola bukatu du Tartalok ipuinaren bukaeran? Zergatik?
  • ¿Qué le ha pasado a Tártalo al final del cuento? ¿Por qué?
  • Gustatu al zaizu ipuina? Orain kontatu iezaiozu zure familiako norbaiti EUSKARAZ...
  • ¿Te ha gustado el cuento? Ahora cuéntaselo a álguien de tu familia en EUSKARA... 
Fijatu al zarete noizbait helduek liburuak irakurtzen dituztenean zer erabiltzen duten hurrengo egunean zein orrialdeetan gelditu ziren jakiteko? Bai, ORRI MARKATZAILE BAT! Hori bera egingo dugu guk gure ipuin luzeentzako! Animatzen zara? Mota askotarikoak daude...
¡Te has fijado alguna vez qué utilizan los adultos cuando leen un libro para saber al día siguiente en qué hoja se quedaron? Sí, ¡Un MARCAPÁGINAS! ¡Vamos nosotros/as también a hacer uno para nuestros cuentos más largos! ¿Te animas? Hay de muchos tipos...




Azken jarduera / Última actividad: 
ISTORITXIKILARIA:

- Txartel guztiak aupegiz behera jarri. /Poner las tarjetas boca abajo.
- Aukeratu 5 txartel / Escoger 5 tarjetas.
- Txarteletan ikusten duzuna erabiliz istorio txiki bat sortu / 
Utilizando las tarjetas elegidas crear una historia. 

Adibidez / Por ejemplo:
           MASKARA                                           AUTOBUSA
      BETAURREKOAK
              ETXEA                                            IRATZARGAILUA

Fitxa hauekin sortutako bi istorio txiki / Dos pequeñas historias creadas con éstas fichas:

1. "Haur batek BETAURREKOAK erabiltzen zituen. Egun batean AUTOBUS bat ikusi zuen. Autobusa hartu eta iñauterietara joan zen. Bertan MASKARA bat oparitu zioten. BETAURREKOAK kendu eta maskara jarri zuen. Konturatu zen ondo ikusten zuela. Ez zituen betaurrekoak behar! Rrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiinnnnnggg!
IRATZARGAILUA entzun zuen: ametsa izan zen..."

2. "Una niña utilizaba GAFAS. No le gustaban. Encontró en CASA una máscara. Pegó las gafas en la MÁSCARA. Rrrrrrrrriiiiiinnnnggggg! Escuchó el DESPERTADOR: ¡El día había amanecido! Laia cogió el AUTOBÚS y se fué a la escuela con sus gafas nuevas".

Orain, zure istorioa grabatu eta bidali iezaguzu guri. Guk zure istorioa ezagutu nahi dugu! Dibertigarria izango da! 
Ahora graba tu historia y mándanosla... ¡Todos nosotros queremos conocerla! ¡Será divertido!
Hemen duzue taula huts hau, ISTORIOTXIKILARI jolasa zuek sortutako irudiekin edo marrazkiekin egin nahiko bazenute... /  Aquí tenéis una tabla vacía, por si quisiérais hacer el juego de ISTORIATXIKILARI con imágenes o dibujos vuestros...




1 comentario: